NGÂN HÀNG TMCP KỸ THƯƠNG VIỆT NAM (TECHCOMBANK)
HO Miền Bắc: Số 6 Quang Trung, phường Trần Hưng Đạo, Quận Hoàn Kiếm, Thành phố Hà Nội HO Miền Nam: Số 23 Lê Duẩn, phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh
Ngày đăng: 03-12-2024
Kinh nghiệm
3 - 0 Năm
Cấp bậc
Nhân viên
Lương
Cạnh tranh
Job Purpose
- As a UX Designer you will shape and design products that improve the lives of our customers
- You will unearth deep insights in customer needs and behaviours and translate them into clear design challenges that direct the team’s work to solve the right problems
- You will deliver the overall design architecture, user interface, specifications và requirements for the look, feel and functionality of Techcombank products and services, including apps, websites, software, IRL services.
- You will organize and facilitate design thinking workshops that enable your team to collaborate in the design process
Key Accountabilities (1)
User Experience Design
- Drive discussions with developers and squad members to understand business goals while effectively communicating design ideas.
- Develop creative and new user interface components and style guides based on business requirements.
- Conduct research and optimize existing user interface design while testing for intuitivity and experience.
- Drive development of design concepts and implementation, take input on user design considerations from more junior team members.
- Review functional specifications and participate in the development of design for functionality and user interface.
- Review changes or enhancements for alignment with desired user experience design and satisfaction standards and drive improvement changes.
- Use design tools to create storyboards, samples, prototypes and templates for demonstrations and user testing.
Key Accountabilities (2)
Design Documentation
- Proactively collect business requirements from tribe members to translate into design documents
- Build and review functional requirement documents by developing flowcharts, layouts, diagrams, charts, code comments and guides for the application
Key Accountabilities (3)
User Research and Testing
- Evaluate market and user experience research and results.
- Propose updates to design architecture based on discovered trends and patterns.
- Perform user design research, including aggregation and analysis of primary and secondary research data, for consumer and user design acceptance and overall user experience.
- Test prototype interface and feasibility of products.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- 3+ years of relevant experience in user experience design work
- Deep experience and knowledge in workshop design and facilitation skills
- Experience in designing consumer quality experiences and products on both web and mobile platforms
- Experience in designing clear and creative artifacts (task flows, wireframes, mockups and prototypes)
- Experience with planning and conducting user research, user testing, IA research (cardsorting and tree- testing), A/B testing and rapid prototyping
- Skilled with at least one advanced prototyping tool (e.g. Axure, Framer)
- Skilled with at least two visual design tools (Figma and SketchApp) Agile / Digital Experience
- Experience as a Designer in an agile team, along with detailed working knowledge of Agile
- Experience working in Agile teams or in a collaborative team environment which includes discussions around creative reviews, giving and receiving constructive feedback to and from team members and clients Qualifications
- Bachelor's Degree in design, HCD or behavioural/social science
Techcombank mang sứ mệnh dẫn dắt hành trình số hóa của ngành tài chính, tạo động lực cho mỗi cá nhân, doanh nghiệp và tổ chức phát triển bền vững và bứt phá thành công.
Được thành lập vào tháng 9 năm 1993 và có trụ sở chính tại Hà Nội, Techcombank là một trong những ngân hàng thương mại cổ phần lớn nhất tại Việt Nam và là một trong những tổ chức ngân hàng hàng đầu tại Châu Á. Chúng tôi có hơn 12.000 nhân viên và 9.6 triệu khách hàng bán lẻ và khách hàng doanh nghiệp tại Việt Nam. Mạng lưới rộng khắp của chúng tôi gồm 309 chi nhánh và phòng giao dịch trên 45 tỉnh thành. Techcombank là ngân hàng thương mại tư nhân đầu tiên tại Việt Nam gia nhập “câu lạc bộ tỷ đô” năm 2021, với lợi nhuận trước thuế (LNTT) đạt 23,2 nghìn tỷ đồng, tăng 47,1% so với 2020. Đây là năm thứ năm liên tiếp Techcombank ghi nhận lợi nhuận tăng trưởng hai chữ số. Ngân hàng cũng ghi nhận tốc độ tăng trưởng kép lợi nhuận trong giai đoạn 2016-2021 với mức kỷ lục 50%/năm.
Bằng cách không ngừng truyền cảm hứng cho mỗi tài năng của chúng tôi để ‘Dare to Be a Greater You’, chúng tôi đặt mục tiêu trở thành ngân hàng số 1 Việt Nam với vốn hóa 20 tỷ USD.
HO Miền Bắc: Số 6 Quang Trung, phường Trần Hưng Đạo, Quận Hoàn Kiếm, Thành phố Hà Nội HO Miền Nam: Số 23 Lê Duẩn, phường Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh
https://techcombank.com/
Qui mô công ty: 10.000-19.999
Người liên hệ: Khối Quản Trị Nguồn Nhân Lực