NGÂN HÀNG TMCP KỸ THƯƠNG VIỆT NAM (TECHCOMBANK)
Số 6 Phố Quang Trung, Phường Cửa Nam, TP Hà Nội, Việt Nam
Posted date: 08-12-2025
Experience
8 - 0 Years
Job level
Experienced (Non - Manager)
Salary
Competitive
Job Purpose
Perform specialized tasks, provide special skills in daily monitoring of IT infrastructure / applications / services of critical services (ROC, COC,...) to ensure that critical services meet SLAs committed to the business; As well as in the process of handling alerts, try to restore services as quickly as possible as well as remaining issues to ensure the best service delivery to customers.
Key Acountabilties (1)
'Participate in monitoring and handling system alerts/incidents/problems:
- Perform 24/7 monitoring and handle alerts of services of the entire IT infrastructure/application/services. In case encounter difficulties, escalate to L3 for coordinated processing.
- Ensure projects/specialized operations departments provide adequate alert/incident handling instructions for new services before golive and periodically review and update existing alert/incident handling instructions.
- Responsible for periodically reviewing issues/vulnerabilities in IT infrastructure/applications/services within scope of responsibility
- Provide in-depth transfer skills in monitoring and handling alerts and critical IT service incidents
- Participate Lead the standardizing and developing relevant processes and regulations to ensure effective monitoring and handling of alerts/incidents.
- Coordinate with relevant units to promptly restore services/systems, investigate root causes, propose solutions and implement solutions.
- Participate in implementing changes across the software development environment, including on Prem and cloud.
Participate in building and optimizing centralized monitoring tools:
- Implement the development and promulgation of standards and operate centralized monitoring tools (Dynatrace, Grafana, Splunk...)
- Implement monitoring tool integration and support building monitoring dashboards for new IT infrastructure/applications/services
- Ensure projects/specialized operations departments provide adequate monitoring indicators/monitoring thresholds for new services before golive.
Key Acountabilties (2)
'System problem and incident management:
- Manage the lifecycle of IT incidents, including identifying, classifying, coordinating and resolving incidents according to SLAs
- Be the contact point during troubleshooting, ensuring effective communication among technical, operations and business departments
- Root cause analysis (RCA) after each incident, recommending preventive measures and process improvements. Coordinate with relevant teams to minimize downtime and improve system availability.
- Participate in developing and maintaining incident management processes according to standards and best practices
Key Acountabilties (3)
'Responsibilities in Risk Management and Compliance:
- Control and ensure the unit's activities comply with issued policies, regulations, procedures and instructions.
- Identify the unit's risks during operations, coordinate with relevant units to develop methods to measure, evaluate and minimize risks.
Report periodically to management levels and perform other tasks as directed by management
Qualifications & Work experience
- Bachelor's degree or higher in finance, economics, banking, business administration, or computer science.
Experience
- At least 8 years in IT development and operations at a large enterprise.
Language Proficiency
- English, Level 3 (TOEIC = 550) / or as per company regulations from time to time.
Other Requirements
- International certification in Systems is an advantage.
Techcombank mang sứ mệnh dẫn dắt hành trình số hóa của ngành tài chính, tạo động lực cho mỗi cá nhân, doanh nghiệp và tổ chức phát triển bền vững và bứt phá thành công.
Được thành lập vào tháng 9 năm 1993 và có trụ sở chính tại Hà Nội, Techcombank là một trong những ngân hàng thương mại cổ phần lớn nhất tại Việt Nam và là một trong những tổ chức ngân hàng hàng đầu tại Châu Á. Chúng tôi có hơn 12.000 nhân viên và 9.6 triệu khách hàng bán lẻ và khách hàng doanh nghiệp tại Việt Nam. Mạng lưới rộng khắp của chúng tôi gồm 309 chi nhánh và phòng giao dịch trên 45 tỉnh thành. Techcombank là ngân hàng thương mại tư nhân đầu tiên tại Việt Nam gia nhập “câu lạc bộ tỷ đô” năm 2021, với lợi nhuận trước thuế (LNTT) đạt 23,2 nghìn tỷ đồng, tăng 47,1% so với 2020. Đây là năm thứ năm liên tiếp Techcombank ghi nhận lợi nhuận tăng trưởng hai chữ số. Ngân hàng cũng ghi nhận tốc độ tăng trưởng kép lợi nhuận trong giai đoạn 2016-2021 với mức kỷ lục 50%/năm.
Bằng cách không ngừng truyền cảm hứng cho mỗi tài năng của chúng tôi để ‘Dare to Be a Greater You’, chúng tôi đặt mục tiêu trở thành ngân hàng số 1 Việt Nam với vốn hóa 20 tỷ USD.
Số 6 Phố Quang Trung, Phường Cửa Nam, TP Hà Nội, Việt Nam
https://techcombank.com/
Company size: 10.000-19.999
Contact person: Khối Quản Trị Nguồn Nhân Lực