CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAM
Tòa nhà SCETPA: 19A Đường Cộng Hòa, Phường 12, quận Tân Bình, TP. HCM
Posted date: 05-11-2025
Experience
4 - 5 Years
Job level
Manager
Salary
Competitive
ROLE PURPOSE
The Workforce Management Manager is responsible for planning, forecasting, and optimizing contact center
resources to ensure service excellence, operational efficiency, and continuous improvement.
KEY RESPONSIBILITIES
Team Contribution
• Execute management directives
• Complete assigned tasks
• Collaborate to achieve team goals
• Promote a culture of service excellence
Resource Planning
• Develop efficient rosters and schedules across all timeframes
• Analyze performance data to support decision-making
• Manage daily scheduling and resource planning
• Provide strategic and tactical forecasts
• Monitor WFM systems and enhance reporting
• Identify roster inefficiencies and propose improvements
• Maintain accurate data in CC systems
Business Improvement
• Report adherence trends and recommend training needs
• Streamline and automate operational reports
• Build a centralized reporting portal
• Collaborate on process improvements with technical focus
Customer Service
• Support customer service charter
• Design rosters to enhance customer experience
• Deliver quality performance reports
• Analyze CC performance regularly
• Lead weekly WFM meetings and recommend KPI improvements
WORK LOCATION:
• Moc Gia Building : 4 Floor, 123 Cong Hoa, Bay Hien Ward, HCMC
WORKING TIME:
• Service time: 8 AM - 5 PM, Monday – Friday & Bi-weekly Saturday
• Experience with WFM and call routing systems
• Proven ability to implement new systems and processes
• Advanced skills in Word, Excel (Power Pivot), and PowerPoint
• Strong written and verbal communication
• Analytical and problem-solving skills
• Deep understanding of contact center WFM best practices
• Background in contact center operations
• SQL and SSRS reporting skills (preferred)
• VB/VBA or other automation languages (preferred)
• Experience with Microsoft BI Platform (preferred)
Promotion opportunities
• Periodical bonus: twice/year
• Position promotion, salary increase: once/year
• 13th month salary
• Insurances followed Vietnamese Labor Law
• Bonuses, gifts for Holidays
• Activities: Birthday party, Employee engagement activities
Được thành lập từ năm 1966 tại Shibuya, Tokyo, Nhật Bản, tập đoàn transcosmos Inc đã không ngừng mở rộng quy mô và hiện diện tại 35 quốc gia với 178 cơ sở với tổng cộng hơn 70,000 nhân sự trên toàn thế giới.
Gia nhập thị trường Việt Nam vào năm 2014 với trụ sở chính ở Hà Nội, transcosmos (TCV) đã góp phần nâng tầm cho thị trường BPO Việt Nam. Với sự phát triển ổn định và chất lượng được đảm bảo từ việc kế thừa các quy chuẩn từ tập đoàn Nhật Bản, chúng tôi đã trở thành sự lựa chọn của hàng trăm khách hàng tại Việt Nam và đa quốc gia cho các lĩnh vực: Contact Center, Digital Marketing, Engineering Transformation. Bước vào năm thứ 10, TCV đã có gần 3,000 nhân sự làm việc tại Hà Nội và thành phố Hồ Chí Minh.
Tòa nhà SCETPA: 19A Đường Cộng Hòa, Phường 12, quận Tân Bình, TP. HCM
https://transcosmosvietnam.talent.vn/
Company size: 1.000-4.999
Contact person: Talent Acquisition Team